Sprzedaż internetowa dla początkujących: Jak zacząć i odnieść sukces?

Sprzedaż przez internet to obecnie jeden z najpopularniejszych sposobów na biznes. Cechuje się on dosyć niskim progiem wejścia i umiarkowanym ryzykiem, dlatego przyciąga tak wielu. Nie każdy może jednak odnieść sukces w handlu online. Dlatego bardzo ważne są odpowiednie przygotowanie do prowadzenia tego rodzaju działalności i dobry początek. Sprawdź, jak zacząć sprzedaż internetową, aby zwiększyć swoje szanse na powodzenie!

Sprzedaż internetowa – z czym to się je?

Z e-commerce korzysta ponad ¾ polskich internautów. Oznacza to, że potencjał branży jest ogromny. Rynek jest też bardzo szeroki. Dzięki temu sprzedaż internetową można prowadzić w ramach różnych nisz i na wiele sposobów. Wyróżnia się dwie główne metody sprzedaży w internecie: to własny sklep oraz platforma typu marketplace.

Sprzedaż w internecie – własny sklep internetowy

Większości osób sprzedaż przez internet kojarzy się z założeniem własnego sklepu i wystawieniem w nim produktów. Jest to jak najbardziej słuszne skojarzenie, chociaż droga początkującego sprzedawcy może też wyglądać inaczej. Własny sklep internetowy wymaga przynajmniej podstawowej wiedzy informatycznej lub pomocy specjalisty. Wiąże się też z inwestycją w zakup domeny i hostingu oraz marketing – bez reklamy możesz bowiem czekać wiele miesięcy, aż ktoś odnajdzie Twój sklep w sieci i zdecyduje się dać mu szansę.

Sprzedaż w internecie – platforma marketplace

Drugim sposobem na rozpoczęcie sprzedaży w internecie jest platforma marketplace. To strona, która pełni funkcję wirtualnego targowiska – ze swoimi towarami mogą się na niej wystawiać różni sprzedający. Oznacza to niejednokrotnie sporą konkurencję, zwłaszcza w najpopularniejszych kategoriach, ale jednocześnie daje znacznie więcej szans na dotarcie do klienta. Najbardziej rozpoznawalną w Polsce platformą marketplace jest Allegro – to strona skupiająca ok. 20 mln użytkowników i dla wielu z nich ulubione miejsce na zakupy w internecie. Marketplace jest też dobry na start ze względu na minimalne koszty – cała infrastruktura strony jest już gotowa, a założenie konta darmowe, dlatego sprzedaż internetową można zacząć niemal od razu i bez zbędnych inwestycji!

Sprzedaż e-commerce – jak dobrze zacząć?

Sprzedaż w internecie nie jest trudna, ale branża charakteryzuje się dość dużą konkurencyjnością. Dlatego tak ważny jest dobry początek. Jakie rady warto wprowadzić w życie, aby zwiększyć swoje szanse na sukces?

  1. Unikaj dużych inwestycji. Postaraj się na początku nie wydawać za dużo na zatowarowanie, stworzenie strony internetowej czy reklamę. Stwórz budżet i trzymaj się go. Dobrym sposobem na oszczędności jest rozpoczęcie sprzedaży internetowej na platformie marketplace. Pozwala ona wystartować z niemal zerowym budżetem.
  2. Rozważ dropshipping. Jest to inna metoda sprzedaży internetowej wymagająca minimalnych nakładów finansowych. W jej ramach nawiązuje się współpracę z hurtownią, która wysyła towary do klientów dokonujących zamówień. W ten sposób sprzedawca musi jedynie zajmować się sklepem i reklamą, bez konieczności inwestowania w towar i magazyn.
  3. Znajdź swoją niszę. W e-commerce można odnieść sukces nawet z jednym produktem. Ważne jednak, aby wstrzelił się on w oczekiwania nabywców i wyróżniał wśród ofert konkurencji.
  4. Zadbaj o widoczność. Nowi sprzedawcy Internetowi muszą zadbać o reklamę. Dobra wiadomość jest jednak taka, że w internecie nie brakuje relatywnie tanich i skutecznych metod promocji.
  5. Zapewnij wysoki poziom obsługi klienta. Współcześni konsumenci są bardzo wymagający. Oczekują przejrzystych informacji na stronie (zarówno o samym towarze, jak i o sprzedawcy), wysokiej jakości zdjęć i filmów produktowych, szybkiej dostawy oraz dostępności swoich ulubionych metod wysyłki czy płatności.

Nie ma jednej metody na sukces sprzedaży w internecie, ale stosując powyższe porady, na pewno zwiększysz swoje szanse.

 

Artykuł partnera